maandag 28 februari 2011

Shkurt

Februari nadert zijn einde. Ik wed dat jullie niet weten dat het Albanese woord voor februari hetzelfde is als het Albanese woord voor kort: ‘shkurt’. Dan weten jullie het nu.

In mijn vorige logs zal het geleken hebben alsof ik van het ene naar het andere sociale contact hopte, maar dat is nu een beetje over. Eigenlijk zijn alle eindjes doodgelopen: iedereen met wie ik het kon vinden is het land weer uit, en het contact met het hostelpersoneel heeft een status van ‘niet meer te reanimeren’ bereikt. Dus de afgelopen week ben ik voornamelijk alleen geweest, en heb ik weer wat nieuwe interviews afgelegd enzovoort.

Vanavond pak ik de nachtbus naar Skopje en donderdag of vrijdag kom ik terug. Daarna kom ik weer met een log die wat minder shkurt is.

2 opmerkingen:

Linda zei

Skopje? Gaaf! :)

Ton zei

he erik, succes in skopje met onderzoeken en interviewen.

op dit moment zit je in de nachtbus van tirana naar skopje. het zegt natuurlijk wel wat over de infrastructuur als de bus de hele nacht doet over een kleine 400km. sneller dan gemiddeld 50 km/u zal ie dan niet gaan. en dan die wegen met kuilen waar een kleine personenauto in verdwijnt.

welterusten, slaap zacht in de bus.

Pap