donderdag 7 augustus 2008

Het geluk van Sjonnies (II)

[Lees eerst deel I]

Geobsedeerd als ik geraakt was door het bewuste lied van New Four heb ik contact gezocht met de leden (ik wou typen: helden) van de band:

Goededag,

Ik ken New Four al geruime tijd en mijn beeld van jullie band is dat het iedere keer een groot feest is, om niet te zeggen een gekkenhuis, als jullie van je hebben laten horen. Nu weet ik dus dat jullie vooral thuis zijn in vrolijke oppeppende liedjes en in meezingbare Nederlandse smartlappen met een kwinkslag.

Afgelopen zaterdag was ik in mijn vaste poolcafe met mijn maten Constant en Ben en toen hoorde ik een nummer waarin ik vaag jullie stijl herkende. Enig nazoekwerk leverde op dat het nummer "Mijn geluk dat komt nog wel heet", en inderdaad van jullie hand was. Nu heb ik enkele vragen over dit nummer:
Is dit nummer nog ergens verkrijgbaar (wellicht kunnen jullie me een mp3 toezenden)?
Is het inderdaad uit 1974?
Waarom is de stijl van dit nummer zoveel larmoyanter dan de rest van jullie werk? Waren jullie in een fase waarin jullie experimenteerden met stijlen, wellicht beinvloed door de Engelse post-punk-beweging?

Als jullie nog meer informatie over dit nummer hebben hoor ik die natuurlijk ook graag! Met vriendelijke groet,
Erik

Ondanks dat het een oud nummer betreft dat uit het collectieve geheugen gewist is, kreeg ik binnen een half uur elektronische post terug:

Hier het nummer waar je naar vroeg
het is er inderdaad een van 1974
Wat de stijl van het liedje betreft
Je moet eens wat proberen niet...?
Tegenwoordig wordt het ook allemaal wat moderner
ach ja je mot met de tijd mee zullen we maar zeggen
veel plezier met het liedje...en volg New Four gewoon door je zult de komende tijd nog veel gaan horen


En het nummer kreeg ik als mp3 meegestuurd. New Four four evarhrhr!

1 opmerking:

Anoniem zei

stuur hem door daar naar je maten ben en constant =)