zondag 29 oktober 2017

[380-371]

380. Kendrick Lamar - Bitch, Don't Kill My Vibe

Gateway song naar deze artiest, die nog een paar keer vaker in de lijst staat.

379. Public Image Ldt. - Theme

Het heeft even geduurd voor ik deze incarnatie van de Sex Pistols ontdekte. Waar je die eerste band nog bedacht kan noemen, is Public Image Ldt. volstrekt compromisloos.

378. Fire On Fire - Heavy D

Folk-bandje dat ik een jaar of zeven terug ontdekte, vanwege een puik album. Moest bij het opstellen van de lijst wel even denken welk nummer van hen er nu echt bovenuit stak.

377. Arcade Fire - The Sprawl (Mountains Beyond Mountains)

Sometimes I wonder if the world's so small/
That we can never get away from the sprawl

376. Tears For Fears - Pale Shelter 

Band die een hoop slappe meuk heeft gemaakt, maar hun eerste album was strak - op het klinische af. Dit nummer beklijft het meest.

375. And Also The Trees - The Fruit Room

Band die bescheiden succesen had in met name de jaren '80 en jaren '00. Edoch hun enige notering in deze lijst is van 1991.

374. Motorpsycho - Sinful, Wind-Borne

Ouder nummer van de Noorse Sonic Youth, een band die ook in Nederland een behoorlijke aanhang schijnt te hebben.

373. The The - Uncertain Smile

De band met eeuwig moeilijk te catalogiseren bandnaam; het inbegrijpen van dit nummer komt natuurlijk eerst en vooral door het fantastische piano-outro.

372. Afghan Whigs - Debonair

Ik heb meerdere albums van deze club, die ik nooit meer opzet. Een los nummer af en toe moet kunnen. Dit gedreven nummer is de eerste die me dan te binnen schiet (nb, verrassend dat de clip een kerstthema heeft ontdek ik ineens)

371. Life Without Buildings - The Leanover


Geen opmerkingen: