vrijdag 1 december 2017

[250] - [241]

250. The Feelies - Moscow Nights

Zijn we weer. Frivool en nerdy nummertje dat wel even op gang moet komen.

249. Au Pairs - Armagh

Feminisme en anti-Amerikanisme in muziek zijn vaak wat gratuit. Hier ook, maar wat maakt het uit als het prima klinkt.

248. The Cure - Pictures Of You [258]

Het meest smachtende nummer dat ik ken, zowat

247. Daft Punk - Contact

Lekker blikkerige elektro die in cirkels suist.

246. Radiohead - 2 + 2 = 5

Één der nummers van Radiohead die ik wel trek (ze staan drie keer in deze lijst, dit is de laagste)

245. The Modern Lovers - Pablo Picasso

Prettige kolder over de indringende en blijkbaar verleidelijke blik van een schilder.

244. Hüsker Dü - Turn On The News

Lang heb ik deze band gemeden omdat ik dacht dat het een soort onluisterbare proto-grunge was. Niets daarvan. Het is zalige gekartelde punk .

243. Kanye West - Dark Fantasy

Staat mal genoeg niet op youtube. Dan moeten jullie me maar op m'n woord geloven dat het een tof lied is, en niet alleen excuushiphop.

242. Death Cab For Cutie - Crooked Teeth

Het is altijd lonend als de titel gezongen wordt tegen het eind van een liedje, vooral als het gepaard gaat met een fraai beeld: because at night / the sun and the tree / made the skyline look / like crooked teeth

241. Pinback - June

WHY MUST ALL THOSE PRETTY THINGS BE SAD SAD SOMEHOW SOMEHOW?

(Het had ooit zomaar een msn-naam kunnen zijn geweest)

Geen opmerkingen: