donderdag 14 december 2017

[220] - [211]

220. Fauve - Blizzard

Een beetje pretentieus. Of eigenlijk: zo pretentieus dat ik niet weet of het voor muziek doorkan. Maar het boeit me wel, dit Franse geneuzel.

219. Destroyer - Looters Follies

Zou nog hoger staan in mijn toplijst: liedjes met gelalala

218. Wolf Parade - This Heart's on Fire

Voor wie van Arcade Fire hoofdpijn krijgt is er Wolf Parde: die zijn nog erger.

217. Morphine - The Saddest Song

Titel doet ":'(" vermoeden; maar dit nummer is vooral "8)".

216.Pixies - Debaser [156]

Ik deed ooit een karaoke-intepretatie van dit nummer, waarbij ik mijn toehoorders niet spaarde. Sorry nog.

215. Breeders - Cannonball

En meteen maar een nummer van een incarnatie van Pixies. Met fijn lopend gitaartje en de nodige tegendraadsheid.

214. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot [57]

Deze titel - die wel vaker in lijstjes staat - intrigeerde me al voor ik het nummer kende. Later ontdekte ik dat deze waardering niet alleen door de titel kwam.

213. The Field Mice - Sensitive

Prima nummertje uit de vroege shoegaze-golf, wat zeggen wil: met gruis omgeven doch melodieuze gitaren en naar de achtergrond gemixte vocalen.

212. Pulp - F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E.

N.U.M.M.E.R.D.A.T.N.E.T.W.E.E.R.A.N.D.E.R.S.D.A.N.A.N.D.E.R.S.I.S.

211. Fiona Apple - Get Gone

Bij uitzondering toch eens een live-versie. Omdat die laatste seconden van het nummer zo uit haar tenen lijken te komen.

Geen opmerkingen: