zondag 5 november 2017

[330-321]

330. Ride - Taste

Maandag, toen ik deze shoegazecoryfeeën eindelijk rechtsreeks in actie zag, bedacht ik me dat dit nummer een stuk hoger moest. Hoe dan ook, fijn nummer. En Ride zien we nog terug.

329. John Martyn - Solid Air

Ondanks de titel, een nummer met een laag soortelijk gewicht dat als geplieerd toiletpapier langs de oorschelp scheert.

328. Slint - Nosferatu Man

Rammelend, schurend en dreigend. Muziek die met weinig middelen en wendingen intrigeert.

327. Calexico - Crystal Frontier

Ik ben weer even terug in Tucson, Arizona of El Paso, Texas.

326. Talk Talk - Living In Another World

Deze band heeft een aparte hyperbool afgelegd op vijf albums: van doorderweekse waveband naar diffuse avantgardisten. Het derde album valt in het midden van deze gedaantweverwisseling en combineert het beste van beide werelden. Living in Another World!

325. The Postal Service - Such Great Heights

Zalvende bliepjes, maar dan in een liedje dat ik ook nog zou durven op te zetten als een oud-tante op bezoek komt.

324. The Sisters Of Mercy - This Corrosion

Tien minuten durende gothic-meezinger, die voor mij onontwarbaar is verknoopt met mijn maanden in Barcelona.

323. The Cure - A Forest

Een statement van een lied waardoor The Cure van leuk punkbandje naar de divisie der grote vernieuwers van de rockmuziek in de laatste veertig jaar stapten.

322. Revolver  - Cool Blue

Dit is dan weer zo obscuur dat ik twijfelde of het op youtube zou staan. Gelukkig wel. Dus een kleine promo voor dit langverloren shoegazenummer uit begin jaren '90. Attentie voor de laatste 2 minuten.

321. Lambchop - The Man Who Loved Beer

Lieflijk en dichterlijk. Een heel sterk liedje.




Geen opmerkingen: