dinsdag 7 november 2017

[320-311]

320. Jefferson Airplane - White Rabbit

Mijn bijsluiter niettegenstaande mag dit toch ook wel classic rock genoemd worden. Maar dan perfect opgebouwd, met meezingbare uithalen

319. The Church - As You Will

Band die bekend is van het nummer Under The Milkyway. Maar als iemand trouw genoeg is om mijn weblog te lezen, mag diegene er ook wat van opsteken. Vandaar dit verstopte pareltje.

318. The Waterboys - The Whole Of The Moon [11]

Stond op mijn lijst van tien jaar geleden nog erg hoog (ja, dat is wat de accolades aangeven). Zo hoog heb ik dit nummer niet meer, maar hij kan toch ook onmogelijk ontbreken.

317. Van Morrison - Ballerina

Schoon verliefd nummertje van The Man

316. Tortoise - TNT

Wiskunde op muziek. En toch bij lange na niet onluisterbaar.

315. Slowdive - Souvlaki Space Station

Muziek die 'wuh wuh wuh wuh weh weh weh weh' doet.

314. Pavement - No Life Singed Her [220]

De opnamekwaliteit van hun debuutalbum ontstijgt niet die van De Ruud Lubbers. De liedjes ademen een soort onoverwinnelijk zomergevoel.

313. Killer Mike - Reagan

Hiphop die zo links-geëngageerd is dat het bijna pijn doet. De laatste 20 seconden omvatten een schokkende ontdekking

312. The Slow Show - Testing

Zanger met boetvaardige baritonstem, die hij op zijn meeste werk met teveel pathos omkleedt. Dit wat ingetogener lied bevalt me daarom beter.

311. Pinback Chaos Engine

Het op plaat gezette bewijs dat een refrein ook kan luiden: IE OE OH AH HOE



Geen opmerkingen: