vrijdag 21 september 2007

M

Ik ken alleen maar leegte
en het ergste van die leegte
Is dat ik er geen idee van heb
of hij ooit overgaat

Dus ik wou dat ik mijn leven
Niet op volgorde beleefde
Zodat ik kon zien of jij,
ooit in de toekomst naast me staat

En dat wij dan samen kletsen
Over mijn maffe interesses
En dat jij je af zou zetten
tegen dingen die ik haat

Als ik dat nu al zou weten
Zou ik cool zijn en niet zweten
Als ik jou straks wil gaan daten
Ging ik nu al naar je straat

En dan zei ik "Hee Marijke
Het zal later nog wel blijken
Maar het schijnt dat we gelijken
En gemaakt zijn gemaakt zijn voor elkaar

Jij de jonkvrouw, ik de hertog
Want dat zei je gisteren zelf nog
In een toekomstige chatlog
Die je schrijft over twee jaar

En zo'n tien dagen geleden
Hebben wij samen gevreeën
Dat was één maand na de weeën
Morgen komt de ooievaar

Dus ik zou maar met me meegaan
Want je huis zal zo wel leegstaan
Trouwens, we wonen op de Kerklaan
En ons kind is reeds tien jaar."

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Érg fraai geschreven.

Guus zei

Ja mooi! Wie is Marijke?

Anoniem zei

Impressive indeed. Beroep je je op de dichterlijke vrijheid?