woensdag 17 februari 2010

[mooi] Uit het familiearchief

M'n moeder is geboren in 1961 - in Tunis, Tunesië, waar mijn opa en oma 10 jaar hebben gewoond. Ik kwam pas onlangs tot de ontdekking dat er enkele schitterende kleurenbeelden bestaan uit die tijd, gefilmd door mijn opa. Hierop zie je onder meer de middeleeuwse manier waarop berbervolkeren vijftig jaar geleden leefden (check bijv. de sprookjesachtige graanschuurstad in filmpje II).

Er is uren aan materiaal, en ik heb er een avondje op geknippeplakt om de mooiste beelden enigszins hapklaar te verwerken. Het nadeel van knippen is dat de oorspronkelijke muziek, die ik niet kon losmaken van de rompfilm, in deze vorm verloren gaat - de muziek die er nu onder staat is van Red House Painters (I) en Siouxsie & The Banshees (II).



Geen opmerkingen: