maandag 22 september 2008

Terrorisme in Ravenstein

Goed nieuws voor Hirsch Ballin; hij hoeft niet bang te zijn voor de eerste Moslim-aanslag in Nederland. Die heeft namelijk al lang geleden plaats gevonden.

Een Franse auto met explosieven. El Fatah, de PLO, de zwarte September-beweging, banden met radicale Moslims in Parijs - en dat allemaal in Ravenstein. In 1972 pleegde een Islamitische terreurgroep een aanslag op een gasverdeelcentrale in ons pittoreske maasstadje. "Een collectief gat in het geheugen", noemt Hans Goedkoop het. En ook ik had er nooit van gehoord tot ik toevallig op deze oude aflevering van Andere Tijden strandde. Curieus, want ik heb nochtans ooit een solide wetenschappelijk proefielwerksutk over de geschiedenis van Ravenstein gemaakt zonder hierop te zijn gestuit.

Meer informatie via de heemkundige kring van Ravenstein.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

"solide wetenschappelijk proefielwerkstuk"

Haha.

En inderdaad, ik heb nog nooit van deze gebeurtenis(sen) gehoord. :o

Anoniem zei

Diet wiest iek nogg niet.

Iek wiel graag un croissant de la beurre.

Anoniem zei

"werksutk"

Anoniem zei

"proefiel" Geen logs meer schrijven tien minuten voor ik een trein moet halen :)