maandag 8 januari 2018

[100] - [91]

100. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The See

Enorm fröbelig nummer met zagen en rammelende gitaren, over de oprechte verbazing te bestaan.

99. A Place To Bury Strangers - I Lived My Life to Stand in the Shadow of Your Heart

Fijne bak herrie met enige melodie.

98. Daft Punk - Giorgio By Moroder

Zo'n beetje de vuigste dance-track die ik ken, als je eenmaal de twee minuten parlato doorgeworsteld bent.

97. Kendrick Lamar - Sing About Me, I'm Dying Of Thirst

Nog steeds is niet alle hiphop me even lief, maar dit lange nummer heeft een lome sfeer waar ik goed in mee kan.

96. Delgados - Pull The Wires From The Wall

Nog een patient in de wachtkamer van vergeten '90-bands.

95. Doveman - Dancing

Gekrenkt, kwetsbaar, maar ook heel mooi.

94. Het Zesde Metaal - Peis Je Nog Aan Mie?

Het hoogste nederlandstalige nummer van de lijst is in het West-Vlaams. Met welhaast Sigur Ros-achtige climax.

93. Virgin Prunes - Caucasian Walk 

Na de kwetsbaarheid (95) en de woede (94), staat op plek 93 de manie. Een totaal van de pot gerukt 80s-nummer.

92. Lisa Germano - Cancer Of Everything

De enge buurvrouw van Tori Amos of PJ Harvey. En toch oefent dit nummer een soort van aantrekkingskracht op me uit, geloof ik.

91. Van Morrison - Madam George

Het heeft extreem lang geduurd voor bij mij het kwartje viel, maar ongemerkt ben ik naar de zelfde kant van de streep geschoven als de Van Morrison-snobs.

Geen opmerkingen: